19 януари 2018
  •  Говорят медиците

Делфините да решават проблемите си заедно като комуникират помежду си

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 19 април 2016 в 12:3513600
Снимка: Brian Skerry/National Geographic

Учени от Института за изследване на делфините във Флорида и Университета на Мисисипи са провели проучване, което доказва, че делфините използват специфичен език за координация на действията си за справяне със сложен проблем.

Статия на изследването е публикувана в списание Animal Cognition.

Експериментът е проведен с бутилконоси делфини - Афала (Tursiops truncatus). Шест животни са били поставени заедно в затворено пространство с една кутия с храна. За да се отвори кутията, трябва да се дръпне въже едновременно от различни краища.

Изследователите са провели серия от 24 експеримента, в които участвали и шестте делфина. Само една двойка делфини успяла да се кооперира и да се добере до храната. Освен това, двойката успяла да го направи в 20 от 24 опита и за много кратко време - само за няколко минути.

Важно откритие е направено след анализ на звуците по време на експеримента. Учените са забелязали, че когато работят заедно, делфините издават около три пъти повече звуци, отколкото когато се опитват да го направят сами и съответно, без да решат проблема. В същото време, когато сам делфин се опитва да отвори кутията, а другите просто наблюдават, звуците също не стават повече. Така изследователите заключават, че активната комуникация между животните е свързана не просто с присъствието на други животни наблизо, а именно с цел да се реши съвместно някакъв проблем.