07 юли 2020

Днес не е за гнусливи, утре - реалност: Измислиха масло от ларви (видео)

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 06 март 2020 в 00:54 13180
Снимка: Скрийншот от видеото

Последната разработка за заместител на млечното масло включва използването на ларви от насекоми, съобщава Ройтерс.

Учени от Университета на Гент в Белгия създават "масло от насекоми", потапяйки ларви на вида Hermetia illucens във вода, разбърквайки ги и след това отделяйки мазна, подобна на масло субстанция чрез центрофугиране. Тази субстанция не е достатъчно приятна на вкус, за да се маже на филия например, но е подходяща за заместител на маслото в готварски рецепти, стига да не се прекалява.

Според Ройтерс, учените приготвят два варианта на торти като заместват една четвърт и половината от нормално млечно масло с това от насекоми и консуматори опитват двете версии. Въпреки че не се уточнява колко хора участват в експеримента, се съобщава, че основната част оценяват първия вид като нормален на вкус. Сладкишите създадени с наполовина заместено масло имат необичаен вкус и потребителите заключават, че не биха си ги купили.

Въпреки особения си вкус, маслото от насекоми може да се окаже най-добрият вариант за печивата в бъдещето - ако учените успеят да направят вкуса му по-приятен (и рекламните специалисти да променят общата настройка към яденето на насекоми). Всъщност насекомите са добър източник на протеини, здравословни мастни киселини и минерали, но са и много по-добър вариант от добитъка от гледна точка на околната среда.

"Те са по-устойчив вариант, защото заемат по-малка площ. Те са по-ефективни в превръщането на храна в тегло", разказва Дайлан Цомпа - Сосе (Daylan Tzompa-Sose), технологът от Университета на Гент, който ръководи проекта. "Те се нуждаят и от по-малко вода."

Сладкишите с масло от буболечки няма да са първия продукт от насекоми на пазара, вече има създадени сладолед от цикади и други.

Източник: Mental floss - Belgian Waf-flies: Researchers in Belgium Have Developed ‘Insect Butter’