До 2250-та хората може да живеят като в периода триас

Добре дошли в Триаски парк, където замърсяването ще ви убие преди дивата природа.

Наука ОFFNews Последна промяна на 20 май 2017 в 09:00 14523 0

Периодът триас е бил трудно време за живота на Земята, и то не само защото това е първият акт от голямата драма на ерата на динозаврите. Тази епоха се простира от преди 251 до 199 милиона години и е нарязана на части от масови измирания, случили се отчасти заради необичайно високото съдържание на въглерод в атмосферата, пише Беки Ферейра (Becky Ferreira) на страницата МotherВoard

В резултат на това Земята по времето на триас е била по-топла от съвременната, без полярни шапки на полюсите, а все по-голяма част от суперконтинента Пангея и влажните зони по крайбрежието се превръщат в пустиня. Човекът, най-вероятно в такива условия не би оцелял, даже без заплахата от атаки на дилофозаврите (динозаври, станали популярни заради книгата и филма "Джусарик парк").

За съжаление ние се движим в тази посока и може да се окажем там в близко бъдеще, според изследване, публикувано в Nature Communications.

Екип, ръководен от Гавин Фостър (Gavin Foster), професор по по химия на изотопите от университета в Саутхемптън, прогнозира, че замърсяването на атмосферата с въглероден диоксид СО2 ще достигне нивата на късния триас - 2000 * 10-6 до 2250-та година, ако хората продължат да използват на изкопаеми горива със същата скорост.

Ако цивилизацията сериозно възнамеряваа да изразходи всички резерви на традиционните и нетрадиционните горива, то нивата на CO2 до 24-ти век ще се увеличат до катастрофалните 5000 * 10-6. Тази "натиск върху климата" както наричат ​​факторите, които влияят върху климата на Земята, ще се влоши поради бавното увеличение на яркостта на Слънцето, което се случва в нормалния жизнен цикъл на звездите.

"Тъй като през периода триас Слънцето е било по-слабо, влиянието му върху климата преди 200 милиона години не е било толкова голямо, което можем да очакваме в бъдеще с такова високо съдържание на CO2", - разказва Фостър. - "Така че резултантното изменение на климата ще бъде не само най-бързото за милиони години от живота на планетата, но и за сегашния климат, доколкото можем да кажем, няма да има естествени аналози, поне през последните 420 милиона години".

График на интензивността на измиране

С други думи, ако хората продължават да замърсяват атмосферата с парникови газове, ще можем да създадем подобрена версия на измирането, които се появява в края на периода триас, известно като триас-юрско измиране, което се катализира от вредните газове изхвърлени в атмосферата от вулканичните изригвания.

Той смята, че същият процес на изхвърляне на вулканични газове доведе до измирането през периода перм непосредствено предхождащ триаса. Той завършва с "Голямото измиране", най-голямото в историята изчезването на известниъе на учените, което уби 95% от видовете на Земята.

"Въглеродният диоксид, изхвърлен от вулканите (по време пермското и триаското измирания) е аналогичн на въглеродния диоксид, отделян от нас при изгаряне на изкопаемите горива" - пише Стив Брусат (Steve Brusatte), палеонтолог от университета в Единбург, който не е участвал в изследването.

Скоростта на производство на парникови газове от хората премества напред термостата на Земята, изпреварвайки вулканичните изригвания, довели до Голямото измиране.

"Такива неща не ме оставят да спя спокойно - споделя Брусат. - Нашите действия могат да бъдат още по-лоши. Ключът тук е скоростта. Без съмнение Земята ще преживее всички ужасни неща, които правим с околната среда. Тя винаги оцелява. Тя се възстанови и след края на перм, и след вулканите в края на триас, и от астероида, който уби динозаврите".

Брусат е обезспокоен от това, че Земята се променя толкова бързо, че хората нямат време да се адаптират към промените. "Хората са еволюирали при строго определени условия на Земята" - разказва той. Ние сме свикнали с определен температурен диапазон, и нашите градски и земеделски системи, транспорт, както и много други неща са разработени да отговорят точно този диапазон.

"Затова, аз мисля, че хората трудно биха оцелели, ако по магичен начин се преместим в края на периода триас", - заяви той.