15 декември 2019
  •  Говорят медиците

Два инцидента с руски космически апарати само за няколко часа

Няма разрушения и жертви при старта на "Протон"

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 16 май 2015 в 10:1640891
Снимка: Роскосмос

При стартиране на ракетата "Протон-М" с мексиканския спътник MexSat-1 в събота се случи извънредна ситуация, в резултат на която мексиканският спътник е изгубен. Това е втората извънредна ситуация в рамките на няколко часа.

Падането на руският космически кораб "Протон" с мексиканския спътник не е причинило разрушения или жертви, е заявил представител на руското Министерство на извънредните ситуации пред РИА Новости в събота.

При стартиране на ракетата "Протон-М" с мексиканския спътник MexSat-1 в събота се случи инцидент.

"Не е известно точно какво се е случило, но отделянето на третата степен от космическия кораб на ракетата-носител, както изглежда, не е станало", - е заявил говорител на Роскосмос.

Също така се съобщава, че телеметрията на ракетата-носител изчезнала минута преди отделянето на стътника. MexSat-1 е вероятно загубен.

"Информацията, че е падал имаме, но за това, че е паднал върху населени места, такава информация няма. Ако при падането имаше разрушения или жертва, щяхме да сме известени", - е казал представител на руската агенция без да уточнява мястото на падането на апарата.

Това е втората извънредната ситуация в рамките на няколко часа. Двигателите на скаченият към МКС космически товарен кораб "Прогрес М-26М" през нощта в събота не са стартирали в предвидения час и планираната корекция на орбитата на станцията не се е състояла.

Поп Дръвчо 17.05 2015 в 15:43 1