Два нови вида птици са определени заради песните им (видео)

Наука OFFNews Последна промяна на 25 януари 2016 в 13:45 10417 1

Международна група учени е публикувала статия с нови данни за птица, открита през 2009 г. в Индия. Оказва се, че благодарение на пеенето на птиците, учените са разбрали, че си имат работа с три различни вида, а не с един, както се смятало по-рано.

Изследването, публикувано в списанието Avian Research, разкрива и че освен това самото пеене се оказало много мелодично.

Орнитозолите, анализирайки морфологичните, генетични, акустични и други видове данни, стигнали до извода, че е необходимо разграничаването на няколко видове птици.

Птицата, открита преди години в Индия, по-рано погрешно е отнесена към монофоничните дроздове (Zoothera mollissima). Сега обаче се оказва, че това е друг вид, който учените нарекли хималайски горски дрозд (Zoothera salimalii).

Хипотезата, че това е нов вид, се породила у учените по време на дълги полеви изследвания - тогава осъзнали, че пеенето на тези птици се отличава от това, което са слушали по-рано. Детайлен сравнителен анализ с помощта на музейни колекции от няколко държави потвърдил предположението. Освен това в хода на работата учените отделили в нов вид дроздовете, които живеят в централен Китай, като ги нарекли Сечуански горски дроздове (Zoothera griseiceps).

Само по себе си откриването на нови видове птици в днешно време е голяма рядкост, докато в дадения случай учените са успели веднага да опишат два нови вида.

Не на последно място, новите видове птици са много музикални - тяхното пеене се отличава с невероятна мелодичност.

26.01 2016 в 08:17

А какъв беше смисълът от видеото? Нито чуваме учен да говори, нито чуваме птиците - то е просто същия текст озвучен с пиано.
Вече и от YouTube ли преписвате?