16 декември 2018
  •  Говорят медиците

Един поглед на Дафна между пръстените на Сатурн

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 21 януари 2017 в 13:2427260
Изображението е получено във видима светлина от камерата на космическия кораб Касини на 16 януари 2017 г. на разстояние от около 28 000 км от Дафна. Снимка: NASAJPL-Caltech/Space Science Institute

Нова снимка от космическия кораб на НАСА Касини показва един малък спътник на Сатурн - Дафна - сред вълните на заобикалящия го пръстен.

Спътникът Дафна, известен също като S/2005 S1, е приблизително с размер от 8 км.

За първи път е видян на снимките, направени от Касини през май 2005г, когато космическият кораб се установи на по-наклонени орбити около Сатурн.

Дафна заема наклонена орбита в пръстен A на Сатурн. Тя обикаля на около 136 500 км от газовия гигант, извършвайки една орбита за 14 часа.

Гравитационното притегляне на спътника смущава орбитите на частиците, образуващи пръстена и вае ръба на вълни, които имат хоризонтални и вертикални компоненти.

Подобно на другите малки пръстенови луни на Сатурн, Атлас и Пан, Дафна изглежда, че има тесен хребет около екватора и сравнително гладка повърхност от натрупвани фини частици от пръстените.

На снимката се виждат и фини детайли от пръстените.

По-специално се забелязва зърнестата текстура на някои широки ленти, което загатва структури от слепнати частици.

10 декември 2018 в 10:454982