25 юни 2017
  •  Говорят медиците

Една от планетите на системата TRAPPIST-1 се състои от 25% вода

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 10 юни 2017 в 16:0118610
Концепция на художник, която ни представя какво би било, ако стъпим на повърхността на екзопланета TRAPPIST-1f. Източник: НАСА / JPL

Астрономите от Центъра за космически полети Годард и Университета на Оклахома описаха химичния състав на планетите от системата TRAPPIST-1, няколко от които могат да имат подходящи условия за живот, съобщи ScienceDaily.

Резултатите от работата на учените са публикувани в списание Astrophysical Journal Letters.

През февруари 2017 г. на пресконференция на НАСА международен екип от астрономи обяви откриването на система от седем малки екзопланети около звездaта TRAPPIST-1.

Да се проучат планети от толкова отдалечена система като TRAPPIST-1 може да стане, когато те преминават между наблюдателя на Земята и собствената им звезда. По колебанията в яркостта на звездата може да се изчисли приблизителният радиус и масата на планетата. Въз основа на тези параметри е възможно да се изчисли и плътността на небесните тела и да се сравни с плътността на Земята.

Светлозеленото показва оптимистичната област на обитаемата зона, а с по-тъмнозелено са означени по-консервативните граници. Източник: University of Oklahoma

В своето изследване учените използват няколко модела, изчислени с помощта на суперкомпютрите на НАСА и университета в Оклахома. В резултат на това те откриват, че шест от седемте планети от системата са сходни по състав със Земята. Останалата планета, TRAPPIST-1f, е  много по-различна - 25% от нея се състои от вода и също може да се разглежда като подходяща за живот. Ситуацията се усложнява с факта, че масата на планетата е само на 70% от тази на Земята, а техните диаметри са почти равни. Поради това, по-високото налягане би трябвало да превърне водата в пара - твърде горещо за появата на живот, какъвто го познаваме.

"Целта на астрономите, изучаващи екзопланети е да се намерят планети, подобни на Земята по състав и потенциално обитаеми. В продължение на хиляди години астрономите търсят други светове, годни за живот"- заяви един от авторите, Били Куорл (Billy Quarles), астрофизик от Университета в Оклахома.