Една открита преди 2 месеца комета вече може да видим с бинокъл

Пенчо Маркишки Последна промяна на 18 септември 2017 в 00:00 4162 0

Кредит iTelescope / Rolando Ligustri.

Кометата O1 ASAS-SN на 23 юли 2017 г.

С бинокъл или с малък телескоп вече може да се наблюдава откритата през юли комета C/2017 O1 (ASAS-SN) в съзвездието Бик, съобщи астрономът Пенчо Маркишки, ИА с НАО при БАН.

Можем да я видим ако към края на нощите около 18 септември претърсим с бинокъл небето между двата ярки звездни купа Плеяди и Хиади в същото съзвездие.

Предстои тази комета да премине през съзвездията Колар, Персей и Жираф.

Нейната очаквана максимална яркост е около 7-а – 8-а видима звездна величина и ще бъде достигната през октомври, т. е. кометата ще остане достъпна за наблюдение само с бинокли и с телескопи, но не и с невъоръжено око.

Карта на видимият път на кометата C/2017 O1 (ASASSN) от края на август до около 8 декември 2017, когато вече ще е достигнала околополярната област. Картата показва вида на небето над източния хоризонт на 1 септември в 03:30 ч. българско време за наблюдател от София. Позициите на кометата са дадени през 5 денонощия за 03:30 ч., с надписи във формат месец-дата (mm-dd)

Когато е била открита на 19 юли, 2017 г. от системата за автоматизиран обзор на небето - All Sky Automated Survey for Supernovae (ASAS-SN) - кометата O1 ASAS-SN е била със слаб магнитуд 15.3 в съзвездието Кит. Само за няколко дни обаче кометата стократно увеличава яркостта си до магнитуд 10 вече може да се вижда с бинокъл. Астрономите се надяват, че кометата ще надхвърли магнитуд 8 през октомври, докато преминава от южното към северното полукълбо.