22 септември 2019
  •  Говорят медиците

Едни от най-големите гризачи в света изчезнаха от зоопарка в Торонто

Капибарите са в неизвестност от три седмици

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 13 юни 2016 в 15:3142090
Снимка: http://www.iflscience.com

Два от най-големите гризачи в света са в неизвестност от 24-ти май насам, след бягство от зоологическата градина в Торонто, Канада.

Поради пропуск в сигурността на животните, двете капибари са избягали преди цели три седмици и все още зоовластите не са успели да ги открият, съобщава Iflscience. Заради бягството си, животните са прекръстени на Бони и Клайд.

Това не е първото бягство от зоопарка в Торонто. Миналата година от градината избяга паун, който така и не бе открит, въпреки характерното за този вид птици цветно оперение, което ги прави по-лесна плячка.

Бони и Клайд са гризачи, тясно свързани с групата на морските свинчета, които обиквено се срещат в Южна Америка. Те са много социални животни, които често се срещат на големи групи, наброяващи до 100 индивида. Животните могат да нараснат до 1,3 метра височина и тегло до 100 кг.

Хранят се предимно с треви от техните южноамерикански местообитания, но са напълно в състояние да ядат и друг вид растителност.

Пешеходци твърдят, че са забелязали капибарите по улиците на Торонто, но информацията не е послужила на съответните власти.

Екологът Лучано Вердаре (Luciano Verdade) от университета на Сао Паоло, Бразилия, посочва пред National Geographic, че капибарите са изключително адаптивни същества и опасност за живота им няма. Тъй като не са агресивни, те не се считат за опасни за хората.