21 ноември 2017
  •  Говорят медиците

Евтини соларни клетки могат да се произвеждат от хитина на скаридите

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 24 февруари 2015 в 14:5920230

За първи път съединения, открити в черупките на скариди и други ракообразни, са използвани за генериране на електричество в соларни клетки, се съобщава в Angewandte Chemie International Edition

Градивният елемент на черупките на много ракообразни се нарича хитин, който е животински аналог на целулозата. Хитинът и производният му продукт хитозан са много по-евтини и в по-големи количества от скъпия колкото платина метал рутений, който в момента се използва за производство на наноструктурни соларни клетки.

Учени от Университета "Куин Мери" в Лондон с помощта на техника за конвертиране на биомаса, наречена хидротермална карбонизация, са създали леки светлочувствителни материали - въглеродни квантови точки, използвайки съединенията в черупките на ракообразните.

"Това може да бъде чудесен нов, по-гъвкав, бърз и лесен начин да се произвеждат соларни клетки от евтини, лесно достъпни и устойчиви материали", казва д-р Джо Бриской (Joe Briscoe) от Университета "Куин Мери".

"След като подобрим ефективността на клетките от новите материали, те ще могат да се прилагат навсякъде, където се използват соларните панели. Особено за устройства, които хората носят със себе си всеки ден", добавя Бриской.

В момента ефективността на соларните панели, направени от тези органични биопродукти, е сравнително ниска. Но когато този проблем се реши, може би ще имаме материали, направени от скариди, захранващи зарядните устройства на таблети, телефони, часовници и други.