21 май 2018
  •  Говорят медиците
Какво чувате, когато слушате аудиоклипа Яни/Лоръл?
Яни
Лоръл
Нито Лоръл, нито Яни
И двете!
резултати

Falcon 9 стартира и успешно върна първата си степен на платформа в океана (видео)

Изведен е сателит за търсене на екзопланети

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 19 април 2018 в 06:1125070
Снимка: SpaceX

Ракетата носител Falcon 9 стартира от Кейп Канаверал със сателита TESS на НАСА (Transiting Exoplanet Survey Satellite), предназначен за търсене на подобни на Земята планети извън нашата Слънчева система.

Стартът на ракетата бе извършен в 01:51 часа българско време от космодрума в Кейп Канаверал (Флорида). Изстрелването трябваше да се състои по-рано тази седмица, но бе отложено няколко часа преди старта поради проблеми със системата за управление на движението и навигацията на ракетата носител.

Компанията SpaceX показа старта на мисията в мрежата.

Три минути след старта се отдели първата степен, което се върна на Земята за последващо използване.

Първата степен на ракетата носител Falcon 9 направи успешно кацане на автономна платформа, наречена "Обикновено те обичам", в Атлантическия океан.

Сондата TESS е наречена "ловец за планети" и е оборудвана с четири камери, които ще й позволят да наблюдава 85% от цялото небе, търсейки екзопланети, обикалящи около звезди на разстояние по-малко от 300 светлинни години от нас.

TESS може да разкрие нови следи, които да покажат възможности за живот на друго място във Вселената.