20 ноември 2019
  •  Говорят медиците

Фекалната трансплантация ще помогне за спасяването на коалите

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 22 август 2019 в 09:319880
Снимка: pixabay

Коалите може да се нуждаят от фекална трансплантация, за да се приспособят към различна диета. Новите резултати, публикувани в списание Animal Microbiome може да бъдат използвани за адаптация на животните към загубата на хабитат.

Микаела Блайтън (Michaela Blyton) от Университета в Куинсленд забелязва нещо необичайно, изучавайки драматично намаляла популация на коали. През 2013 г. има толкова много животни в популацията, че изяждат огромно количество листа на любимото си дърво Eucalyptus viminalis, в резултат на което много от растенията загиват. Това на свой ред води и до измиране на над 70% от популацията на коалите.

Част от оцелелите животни са преместени в нов район, но макар и гладни, те не проявяват интерес да се хранят със сходното растение Eucalyptus obliqua. Блайтън и колегите й смятат, че преместените коали теоретично могат да се хранят с него, защото други популации коали се изхранват само от него.

За да проверят дали това има общо със стомашната микрофлора на животните, Блайтън и колегите й събират фекали от диви коали от второто място, концентрират микроорганизмите от тях и ги трансплантират на новопреместените.

В рамките на следващите 18 дни, те откриват, че коалите, получили фекална трансплантация от местни индивиди успяват да се хранят с повече Eucalyptus obliqua, от тези в контролната група.

За времето на изследването микробиомът на трансплантираните коали започва да прилича на този на донорите. Авторите смятат, че подобни капсули могат да се използват за предпазване на колаите при преместване в нова, по-сигурна среда.

Източник: New scientist - Giving koalas faecal transplants could help them adapt to a new diet