19 ноември 2019
  •  Говорят медиците

ГМО ябълки, които не покафеняват, излизат на пазарa в САЩ през февруари

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 20 януари 2017 в 12:3570701

Първите генетично модифицирани ябълки, които остават по-дълго свежи, ще са в продажба през следващия месец в САЩ. Te получиха одобрение от Агенцията за контрол на храните и лекарствата (FDA).

Плодовете, произведени от Okanagan Specialty Fruits, са одобрени от американския департамент на земеделието през 2015 г. с първата реколта, събрана миналата есен. Ябълките потъмнявали по-бавно от обикновените и в хранителните магазини ще се продават нарязани, подобно на метода на хранене „grab and go”.

Променени са гените, отговорни за производството на ензим, известен като полифенол оксидаза или PPO. Когато една ябълка е нарязана, PPO реагира с химикали в плода (полифенолни) и предизвиква покафевяването, които ние сме свикнали да виждаме.

Ензимът присъства в редица растения и е еволюционен механизъм за защита срещу растителноядни насекоми.

Чрез потискане на производството на ензима, ябълките остаряват по-бавно и покафеняват с по-бавен темп - три седмици, за да се окисляват напълно. Компанията ще продава ябълките предварително нарязани и ще са по-евтини от сортовете без ГМО.

Общо 500 броя 40-килограмови кутии от ябълките ще бъдат изпратени до 10 неназовани търговци на дребно в Средния Запад. Плодовете няма да бъдат изрично определени като генетично модифицирани, макар че тази информация може да се намери, ако клиентът сканира компютърния код върху опаковката.

"Освен, че ще продаваме ябълките с името на фирмата ни, се постарахме да рекламираме продукта достатъчно, така че повечето хора ще знаят какво е", заяви основателят и президент на Okanagan Нийл Картър. Идеята на компанията е в бъдеще да продава редица видове ябълки по този начин.

Етикети:FDAГМОябълки

Сгодно.

А няма ли да ги изяждат буболеците?