25 юни 2018
  •  Говорят медиците

ГМО-кокошки, снасящи лечебни яйца, одобри американският регулатор

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 10 декември 2015 в 17:0745701
Снимка: www.europeanpharmaceuticalreview.com

Управлението по контрол на качеството на храните и лекарствата на САЩ (FDA) одобри генетично модифицирана кокошка.

Това се съобщава в сайта на FDA и списание Nature.

Всъщност нито самата кокошка, нито нейните яйца ще се появят в магазините и няма да се употребяват за храна. Кокошките ще се развъждат за лечение на едно рядко заболяване - болестта на Уолман или дефицит на лизозомна кисела липаза. Яйцата от генномодифицираните кокошки ще съдържат необходимия за пациентите протеин rhLAL. Именно той е активният компонент на първото лекарство за засегнатите от болестта на Уолман - препаратът Kanuma

У пациентите с това рядко заболяване липсва един от ензимите в лизозомите на телесните клетки - кисела липаза. Това предизвиква натрупване на мазнини в черния дроб и други органи и тъкани, чернодробна стеатоза, фиброза и цироза, сърдечна недостатъчност и бъбречна недостатъчност и преждевременно развитие на атеросклероза. Особено сериозни са последиците, ако болестта се развие в ранна детска възраст. Децата не доживяват до една година.

При здрави хора ензимът (кисела липаза) е отговорен за разграждането на триглицеридите и естерите на холестерола в клетките.

Лекарството Kanuma, произведено от Alexion Pharmaceuticals, осигурява на организма протеина rhLAL, който е необходим за пациенти с болестта на Уолман. Произвежда се от яйчен белтък, който се съдържа само в яйца от специалните генетично модифицирани кокошки.

Препаратът е клинично тестван. В проучването, 67% от болните деца, лекувани с лекарството, са оцелели до навършване на една година. А нито едно от контролната група (21), които не са получили лекарството, не са оцелели.

ГМ-кокошката е второто генетично модифицирано животно, за което ви съобщихме, одобрено от FDA. В края на ноември, агенцията призна за годно за консумация първото трансгенно животно, сьомгата AquAdvantage.

20 ноември 2015 в 11:093
поп Дръвчо 11.12 2015 в 17:07 1
Можем да се обзаложим че стават и за ядене.