16 декември 2019
  •  Говорят медиците

ГМО пшеница е открита в дивата природа

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 12 юни 2019 в 11:2719580

В края на 90-те години на миналия век селскостопанската компания Монсанто започва да разработва генетично модифицирана пшеница, за да отпадне необходимостта от използването на пестицида - унищожител на плевелите - Roundup.

Монсанто приключва проекта през 2004 г., но и до ден днешен няма разрешение да се продава генетично модифицирана пшеница в Съединените щати.

Но в петък американското Министерство на земеделието (USDA) потвърди откритието на резистентна към Roundup генно модифицирана (ГМ) пшеница, растяща в необработваема област в щата Вашингтон - един впечатляващ пример за дългосрочното въздействие на ГМ експериментите върху екосистемите.

Пшеницата няма етикет „Продукт на Монсанто“, отпечатан на стеблото си, но връзката между новооткритите растения и  компанията, която Байер закупи през 2018 г., е съвсем ясна.

Американското Министерство на земеделието вече три пъти е откривало ГМ пшеница в дивата природа, с произход Монсанто, последният път през 2016 г. в щата Вашингтон.

"Министерството на земеделието на САЩ ни съобщи за възможно откриване на ГМ пшеница в щата Вашингтон, вероятно на мястото на бивше опитно поле", заяви за Reuters представителят на компанията Bayer CropSciences говорителката Шърла Лорд (Charla Lord). "Ние си сътрудничим с USDA, за да съберем повече информация и факти, докато агенцията анализира ситуацията."

Американското Министерство на земеделието съобщи в първоначалното си изявление, че "няма доказателства, че ГМ пшеница е проникнала в хранителната мрежа".

Но ситуацията е обезпокоително напомняне, че когато хората въвеждат генетично модифициран организъм в околната среда, те рискуват да променят необратимо екосистемата - и учените, които имат намерение да създават генетично модифицирани комари, за да спрат маларията, потенциално биха могли да се разпространят много по-далеч от едно ГМО растение, веднъж пуснат в дивата природа.

GMO Wheat Escapes Lab, Grows in the Wild, Futurism