12 декември 2019
  •  Говорят медиците

Генно-редактиран тютюн съдържа минимално количество никотин

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 26 юни 2019 в 14:589830
Снимка: pixabay

Екип учени от Техническия Университет в Дортмунд откриха начин да намалят съдържанието на никотин в тютюна с 99,7%, според проучване, публикувано в списанието Plant Biotechnology Journal

Учените използват популярната техника за генна редакция CRISPR, за да дезактивират шест ензима в растението, които помагат на производството на пристрастяващия стимулант.

Според изследователите новата вариация на растението съдържа само 0,04 милиграма никотин на грам, което е почти неуловимо.

Докато цигарите с ниско съдържание на никотин остават все така вредни заради другите съдържащи се в тях вещества, те все пак може да помогнат на пушачите да се откажат от вредния си навик. Някои изследвания показват, че пушачите не започват да пушат повече, за да компенсират, когато преминат към цигари с по-ниско съдържание на никотин.

Това е интересен подход за отказване от тютюнопушенето в момент, когато електронните устройства заемат голяма част от пазара. Но дали някой от двата метода е ефективен или по-здравословен, все още подлежи на обсъждане.

Според щатската Агенция по храните и лекарствата (FDA), задължителното намаляване на нивата на никотин в цигарите може да е решението на този проблем. Органът работи върху създаването на нови продуктови стандарти с по-ниски нива на никотин.

Източник: Futurism - GENE-EDITED, LESS ADDICTIVE TOBACCO COULD HELP YOU QUIT SMOKING