25 април 2018
  •  Говорят медиците

Геофизици откриха желязна струя в ядрото на Земята

Според изследователите, струята влияе на магнитното поле на планетата

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 20 декември 2016 в 13:5854061

Геофизици от Великобритания и Дания са регистрирали появата на желязна струя в ядрото на Земята, съобщи space.com.

Изводите на учените са публикувани в списание Nature Geoscience.

Струята се е сформирала в течното външно ядро на планетата в областта, която се намира под Северния полюс. В момента ширината му е 420 км.

Изследователите твърдят, че тези размери струята е достигнала от 2000 до 2016 година, увеличавайки с 40 км всяка година в момента в западна посока.

Ядрото на Земята е погребано под около 3000 км скала и е недостижимо за пряко изследване. затова учените го изучават косвено чрез измерване на магнитното поле на планетата. Така например, тези промени в магнитното поле, предполагат, че течното желязо във външното ядро ​​се движи по-бързо в Северното полукълбо, до голяма степен под Аляска и Сибир, заявиха изследователите.

Според учените струята е един от обектите, които съставят магнитното поле на Земята и настоящото нарастване е една от цикличните фази на изменения на размерите му.

Учените са провели наблюденията си с помощта на мисията Swarm - три спътника на Европейската космическа агенция, които наблюдават магнитосферата на планетата.

popleta
Рейтинг : -754
20.12 2016 в 15:24 1
Да не научат циганите, че мама си трака.