25 октомври 2020

Гигантски астероид идва към Земята. И върху него има "маска"! (видео)

Размерът му е най-малко 1,5 километра.

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 28 април 2020 в 00:00 66600

Тези дни много телескопи по целия свят са фокусирани върху астероид (52768) 1998 OR2, който ще премине близо покрай Земята на 29 април.

Сега имаме добра визуална представа за голямата космическа скала, която ще прелети покрай Земята следващата седмица.

На 18 април 2020 г. радиотелескопът на обсерваторията Аресибо, разположен в Пуерто Рико, направи снимка на този астероид, регистриран като потенциално опасен астероид (PHA).

Небесният обект ще се приближи на минимално разстояние до Земята в 12:56 българско време (9:56 UTC) на разстояние 6.29 милиона км.

За сравнение: Луната обикаля около Земята на средно разстояние от около 385 000 км. Така че няма никакъв риск от сблъсък на 29 април подчертават учените.

Членовете на екипа на обсерваторията Arecibo носят маски на работното си място, за да сведе до минимум разпространението на новия коронавирус и очевидно пренасят впечатленията от ежедневието си върху приближаващата космическа скала.

"#TeamRadar и служителите на @NAICobservatory предприемат правилните мерки за безопасност, докато продължаваме наблюденията. Тази седмица наблюдавахме близкопрелитащия до Земята астероид 1998 OR2, който изглежда сякаш носи маска! Той е поне 1,5 км и преминава на 16 лунни разстояния!", пишат в туитър членовете на екипа в събота чрез акаунта @AreciboRadar. (@AreciboRadar не е официален акаунт в Arecibo. Но @NAICobservatory е и репостна публикацията от 18 април.)

Радарно изображение на астероид 1998 OR2. Кредит: Обсерватория Arecibo / НАСА / NSF

Астероидът 1998 OR2 е открит на 30 юни 1987 г. Той прави една обиколка около Слънцето за 1345 земни дни, или 3.68 земни години, с максимално разстояние от 561 милиона километра и приближаване до 152 милиона километра.

Тази година астероид ще прелети покрай Земята на 29 април в 12:56 бълг. време. Следващата сравнително близка среща с 1998 OR2 и нашата планета ще се състои на 16 април 2079 година. На този ден той ще премине на разстояние само 1,77 милиона километра.

Източник: Big asteroid shows itself ahead of Earth flyby on April 29 (photo), Space.com