20 април 2019
  •  Говорят медиците

Гигантски астероид ще мине близо до Земята на Бъдни вечер

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 15 декември 2015 в 13:0835090
Изображение на астероида от обсерватория Arecibo. Снимка: NASA / NSF

Гигантски астероид, наречен 2003 SD220 (163 899), ще прелети близо до Земята на Бъдни вечер, 24 декември. Той ще премине на безопасно разстояние и не представлява опасност, твърдят учените. Нито ще падне на Земята, нито ще предизвика каквито и да са катаклизми на планетата ни.

Небесното тяло ще прелети на разстояние от 11 милиона километра от повърхността на нашата планета, което е 28 пъти разстоянието до Луната, съобщава EarthSky.

Няма да е възможно да се наблюдава астероида с просто око.

Изследователите предполагат, че небесно тяло представлява въглероден хондрит (C-chondrite), тоест ще има тъмен цвят и високо съдържание на желязо. От този тип са около 75% от известните астероиди.

Твърденията на някои медии, че близкопрелитащото небесно тяло може да предизвика земетресения, са подвеждащи и нямат основание. Дори 2003 SD220 да минаваше по-близо, е съмнително, че би предизвикал земетресения. Няма научни доказателства, че прелитане на астероид, може да предизвика каквато и да е сеизмична активност, освен ако не се сблъска със Земята, но случаят очевидно не е такъв.

Този астероид не е новооткрит обект. Името му - 2003 SD220 - показва годината на откриването му. Обсерваторията Лоуел (Lowell Observatory Near-Earth Object Search - LONEOS) в Флагстаф, Аризона е открила астероида на 29 септември 2003 година.

Според изчисленията на учените 2003 SD220 се движи със скорост 101 000 км в час и се върти бавно. Приема се, че дължината на астероида е 1,1 км до 2,5 км.

Специалистите на НАСА са уверени, че 2003 SD220 не представлява заплаха за Земята поне още два века. Следващият път, когато астероидът ще прелети покрай Земята е през 2018 година.

Истинският произход на 4/20