11 декември 2017
  •  Говорят медиците

Главният астероиден пояс е бил празен и после се е напълнил

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 15 септември 2017 в 00:0012270
Снимка: NASA

Особеностите на астероидния пояс между орбитите на Марс и Юпитер дълго водеха до предположението, че е представлявал материал, който никога не се е оформил като планета. Останките са смятани за част от първоначалния материал в тази област.

Тази хипотеза доминираше до днес, но нова теория предлага обратното - пространството между Марс и Юпитер започнало като празно и постепенно се е изпълнило с мигриращи частици от другаде.

Изследването е публикувано в Science Advances.

Изследователите направиха компютърни симулации, които показаха, че астероидният пояс първоначално е бил празен и след това е напълнен с астроиди S- и C-тип, които понастоящем формират вътрешните и външните граници на пояса.

Фактът, че обектите ще са склонни да мигрират към астероидния пояс от двете места, обяснява защо астероидите са толкова различни по състав и са неравномерно разпределени в рамките на пояса. S-тип астероидите, които са предимно от желязни и магнезиеви силикати, са най-често към вътрешния ръб, а съставените основно от въглерод C-тип астероиди са по-чести в по-далечните граници на пояса.

Според учените първите силикатни астероиди са проникнали в астероидния пояс от вътрешната орбита на Марс, докато вторите, въглеродните пристигал там от външната орбита на Юпитер.

Заключенията на изследователите потвърждават една от теориите за формирането на Главния астероиден пояс, според която той възниква в резултат на образуването на планетите на Слънчевата система, а не от разпадането на небесното тяло.

25 декември 2017 в 00:0010184