21 октомври 2017
  •  Говорят медиците

Гледайте: астронавтът Пеги Уитсън прави първия 4K лайв стрийм от космоса

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 27 април 2017 в 16:468840
Снимка: НАСА

Астронавтът Пеги Уитсън (Peggy Whitson) поставя нов рекорд днес като ще проведе първата тип "ултра хай дефинишън" видеовръзка на живо от космоса.

Това ще стане в 18,30 ч. българско време. Уебкаст връзката може да се наблюдава на живо от тук, предавана от НАСА и National Association of Broadcasters в Лас Вегас.

По време на събитието Уитсън ще говори със Сам Блекман (Sam Blackman), главен изпълнителен директор и съосновател на AWS Elemental. Разговорът им е част от панела "Reaching for the Stars: Connecting to the Future with NASA and Hollywood", по време на който ще се засегне по какъв начин високотехнологично заснемане и облачните технологии вдигат научните проучвания и филмопроизводството на следващото ниво от развитието им, съобщава Space.com.

Само преди два дни Пеги Уитсън счупи рекорда за най-дълго натрупано време в космоса, държан от американски астронавт - 534 дни и продължава да натрупва дни. Уитсън държи още рекорди - за най-много космически разходки, извършени досега от жена-астронавт; и за първата жена, командвала два пъти космическата станция (тя е командир на екипажа на настоящата Експедиция 51).

Президентът Тръмп поздравява астронавта на НАСА Пеги Уитсън за рекорда й.