22 септември 2019
  •  Говорят медиците

Гледайте на живо как Розета ще се разбие в кометата (стрийм, видео)

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 30 септември 2016 в 10:0047630
Илюстрация на художник, която показва как сондата Rosetta приключва мисията си падайки върху кометата 67P Чурюмов-Герасименко на 30 септември, 2016. Източник: ESA/ATG medialab

Историята на мисията до кометата "Розета" е към своя край и можете да гледате на големия финал днес, 30 септември, на живо.

Свободното падане на апарата започна вечерта на 29 септември.

Около 10:40 в петък, 30 септември, "Розета" планирано бавно по спирала ще се спусне надолу върху повърхността на кометата, около която роботизираната космическа сонда бе в орбита в продължение на повече от две години.

ЕКА ще излъчва на живо края на мисията в петък от 10:50 до 11:40. Вие също може да наблюдате епичния финал на тази историческа мисия тук:

На 24 септември се състоя последната корекция на орбитата на Розета на 16 х 23 км. Вечерта от 29 септември апаратът се насочи за сблъсък от височина 19 км като започва свободно падане и ще се срещне с 67P на следващия ден - кометата има много малка гравитация поради малката си маса и затова падането ще продължи толкова много време. През последните часове всички инструменти на Розета ще бъдат активни, за да изследват кометата отблизо.

Тази анимация показва контролираното спускане към кометата:

Траекторията, показана на тази анимация е създадена от реални данни, предоставени през последния месец, но не е задължително да се следват точните разстояния и време поради естествените отклонения в траекторията, свързани с гравитацията и изпускане на газ на кометата.

Мисията Розета включва орбиталната сонда Розета и спускаемия апарат Philae. Посленият кацна на повърхността на кометата Чурюмов-Герасименко на 12 ноември 2014 г., но не можа да изпълни целия обем от планираната работа, заради неудачно кацане. Сондата-майка продължи работа. До днес.