07 октомври 2022

Гледайте на живо космическата разходка на астронавтите от МКС

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 19 февруари 2015 в 08:35 72590
Астронавтите Curbeam и Fuglesang участват в строителството на Международната космическа станция. Снимка: НАСА

Астронавти на НАСА на борда на Международната космическа станция ще извършат разходка в открития космос в петък, 20 февруари, която ще започне от 07:10 ч EST(14:10 българско време) като прякото излъчване ще започне час по-рано, съобщи сайтът на космическата агенция.

Може да следите космическа разходка на стрийма долу:

Астронавтите на НАСА Бари Уилмор и Тери Върт ще излязат извън космическата станция в петък (20 февруари)  за около шест часа. НАСА ще започне прякото излъчване на космическата разходка в 6 часа сутринта EST (13ч. българско време). Това ще бъде втората космическа разходка на Уилмор и първата за Върт.

Астронавтите ще подготвят външната страна на станцията за инсталиране на докинг адаптери, които ще позволят на комерсиални космически кораби да се скачват с орбиталната станция.

Последният товарен космически кораб, "Прогрес М-26", се скачи с Международната космическа станция в сряда сутринта, след изстрелването му на 17 февруари от с космодрума "Байконур". На борда на орбиталната комплекс той е доставил около 2.4 тона товари, в голямата си част вода и гориво, необходимо за коригиране на орбитата на МКС, а също и храна, оборудване за многобройните експерименти и подаръци за празниците.