18 октомври 2017
  •  Говорят медиците

Гледайте на живо преминаването на "Скалата" край Земята

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 19 април 2017 в 11:0169910
Снимка: НАСА

Огромен астероид с близо 1 км дължина ще премине тази нощ край Земята - толкова близо, колкото нито един астероид не е минавал покрай нашата планета през последните 400 години и това няма да се повтори в следващите 500 години. Астероидът с псевдоним "Скалата" обаче не представлява опасност за Земята.

Учените изчисляват, че той се движи с около 33 км/сек и ще премине на 1,8 милиона километра от планетата (пет пъти разстоянието между Земята и Луната).

Съществуването на астероида, наречен 2014 JO25, беше установено през 2014 г. от НАСА по време на Catalina Sky Survey в Аризона, програма за наблюдение на обекти от Слънчевата система, потенциално застрашаващи Земята.

Три години по-късно 2014 JO25 остава все така загадъчен. Не се знае много за него, като например състав и точен размер. Смята се, че е между 650 м. и 1,4 км. - приблизително колкото втората по височина сграда в света Shanghai tower. Близкото му преминаване край Земята ще предостави на учените възможност да го документират по-добре и да подобрят знанията си за неговите физически параметри.

Ако искате и вие да наблюдавате впечатляващия полет на астероида, можете да влезете в онлайн обсерваторията Slooh.com днес в 2.00 ч. през нощта българско време. Slooh ще предава на живо събитието чрез своята обсерватория в Института по астрофизика на Канарските острови, като ще бъде придружено от дискусии за потенциалните заплахи, които астероидите представляват.

Въпреки че "Скалата" не представлява непосредствена опасност, неговите размери и близост са припомняне за съществуването на огромните космически отломки и техния потенциал за разрушение. Повече за това какви са начините да бъде спрян насочващ се към Земята астероид можете да научите и от статия на Наука Оффнюз.