Голям астероид ще прелети покрай Земята на 19 април (видео)

Астероид ще прелети на разстояние от 1,8 милиона километра от нашата планета.

Наука ОFFNews Последна промяна на 09 април 2017 в 12:51 5898 0

Концепция на художник за уникалната скалиста комета C/ 2014 S3 (PANSTARRS)

Сравнително голям астероид ще прелети покрай Земята на 19 април на разстояние 1,8 милиона километра от нашата планета, съобщи НАСА.

Според специалистите на космическата агенция, няма опасност от сблъсък с небесното тяло, но това разстояние е достатъчно близко за астероид с този размер.

Астероидът 2014 JO25 е открит през май 2014 г., дължината му е 650 метра.

От 19 април астероидът може да се види в нощното небе. Ще бъде достатъчно ярък, за да е забележим с малък телескоп.

Срещата на 19 април ще бъде най-близката до Земята за този астероид за последните 400 години и няма да се повтори в следващите 500 години.

Също така на 19 април, кометата PanSTARRS (C / 2015 ER61) ще направи най-близкия си подход до Земята на много по-безопасно разстояние от 175 милиона км.

Когато бе открита през 2015 г. , се е смятало, че C/2014 S3 е съвсем обикновена комета от облака на Оорт, която прави един оборот около Слънцето за 860 години и тъй като рядко попада в топлите части на Слънчевата система, няма опашка като другите комети.

Оказа се, че тази комета не се състои от лед и замразени газове и прах. Тя е разпределена в отделен клас небесни тела, наречени "комети на Манкс" (Manx comet) в чест на породата безопашати котки на остров Ман.

Когато изследвали химическия й състав, наблюдавайки светлината, отразена от повърхността на кометата C/2014 S3, се оказало, че е предимно от силициеви скали със значителни примеси на желязо и магнезий. Такива са приблизително и скалите на Земята.

В статия, публикувана в списание Science Advances през май 2016, с водещ автор Карън Мийч (Karen Meech) от Института за астрономия на Университета на Хавай и нейните колеги заключават, че кометата е създадена заедно със Земята във вътрешната част на Слънчевата система, но я е напуснала в много ранен етап.