13 август 2020

Голяма синьо-зелена огнена топка осветява небето на Австралия (видео)

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 16 юни 2020 в 13:00 45980
Скрийншот от видеото. Кредит: 7News Australia

Този уикенд над австралийското небе бе наблюдавана ефектна синьо-зелена огнена топка. Съобщенията идват от различни части на страната, от федералните територии на Австралия: Северна територия, Западна Австралия и Южна Австралия.

Според астрономите това е най-вероятно астероид, който е преминал покрай Земята на разстояние от 5,2 милиона километра и е бил с диаметър около 570 м.

По-конкретно това е 2002 NN4, който вече се очакваше да профучи покрай Земята този уикенд на безопасно разстояние.

Рена Сайърс (Renae Sayers), учен от космическия център на Университета Къртин в Пърт, отхвърли възможността огнената топка да е била ракета от скорошно изстрелване.

Появиха се няколко репортажа и редица филмови изображения.

Скрийншот от видеото. Кредит: 7News Australia

"Марсианци атакуват Пилбара", написа любител астроном от Западна Австралия.

Пилбара е голям добивен район на запад и огнената топка е била забелязана от миньорите около 1:00 сутринта в понеделник, местно време.

Зрители заснеха пламтяща зелена светлина, пронизваща небето над Пилбара. Кредит: Twitter / Damian Hicks

Глен Нагъл (Glen Nagle), управител на Космическия комуникационен комплекс за дълбоки космос на НАСА в австралийската столица Канбера, коментира пред местните медии, че това е особено зрелищно явление: „Това бе наистина зрелищно наблюдение. Хората са заснели нещо много специално тук".

Източник: 7News Australia