18 октомври 2017
  •  Говорят медиците

Грандиозната гледка от дрон на изригващата Етна (видео)

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 06 април 2017 в 12:5124970

През последните месеци най-активният вулкан в Европа - Етна - не спира да показва лошото си настроение.

За първи път изригна на 28 февруари, а на 16 март журналистически екип на ВВС попадна под огнена бомбардировка и 11 души пострадаха от падащите върху тях нагорещени камъни, прах и пара.

Кори Търнър (Cory Turner) от американските Air Force, разположени в Сицилия, успява да осъществи невероятен запис на вулканичната дейност на Етна с помощта на дрон. Той документира покритите със сняг върхове и блестящите потоци лава през нощта и през деня.

Спектакълът от лава продължава и в началото на април, като активността на моменти дори се засилва. Грандиозната гледка, заснета с помощта на дрон, обяснява защо Джордж Лукас избира именно Етна като локация за Мустафар - вулканичната планета във вселената на "Междузвездни войни".

Източник: Cory Turner via Storyful