Гравитацията е спасила Вселената след Големия взрив

ОFFNews Последна промяна на 25 ноември 2014 в 09:54 5941 0

Кредит wikipedia.org

Нови изследвания на екип европейски физици могат да обяснят защо Вселената не се е разрушила веднага след Големия взрив.

Гравитацията не само ни помага да стоим здраво на земята. Тя, според някои експерти, е отговорна за спасението на цялата Вселена. Физици от Imperial College London, както и учени от университетите в Копенхаген и Хелзинки, смятат, че взаимодействието между бозоните на Хигс и гравитацията е оказало огромно влияние върху развитието на ранната Вселена и в някакъв момент дори е предпазило цялата Вселена от катастрофалното й разрушение след Големия взрив. Това съобщава Science Daily.

Без това взаимодействие, полето на Хигс (отговорно за придобиването на маса от материята на Вселената) би натрупало прекалено много енергия. Само за части от секундата, процесът на разширяване на Вселената би станал толкова нестабилен, че в крайна сметка би довел до пълното й разрушаване.

Според изследователите, изкривяването на пространство-времето (гравитацията) е позволило да се запази целостта на Вселената.

Нашето изследване проучва последния неизвестен параметър в Стандартния модел - взаимодействието между частицата Хигс и гравитацията. Този параметър не може да се измери в експеримент с помощта на ускорител на частици, но ние смятаме, че именно този параметър оказва огромно влияние върху нестабилността по време на инфлационния период, за да се обясни оцеляването на Вселената. И за това обяснение не е необходима нова теория във физиката - твърди професор Арту Раджанти от Imperial College London.

Екипът се надява, че все пак ще има възможност да бъде свидетел на взаимодействието на гравитацията с Хигс частиците, благодарение на анализа на космологични данни, събрани в рамките на настоящите и бъдещите научни космически мисии на Европейската космическа агенция (ESA).

"Ако успеем, ще можем да запълним празнините в стандартния модел на физиката на елементарните частици и да се окажем на крачка от възможността да си отговорим на най-фундаменталния въпрос на наука: Защо съществуваме? " - казва още Раджанти.