25 септември 2017
  •  Говорят медиците

"Хъбъл" бележи 26 години със снимка на величествен космически балон (видео)

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 22 април 2016 в 10:1421881
Мъглявината Балон NGC 7635. Снимка: NASA, ESA, Team Hubble Heritage

Космическият телескоп "Хъбъл" ще отбележи своята 26 годишнина на орбита в неделя. По този случай астрономите са уловили тази зашеметяваща гледка на мъглявината Балон (Bubble Nebula) .

Гигантският балон, известен още като NGC 7635, е облак от газ и прах на 7100 светлинни години от Земята, разположен в съзвездието Касиопея. Той е открит от Уилям Хершел през 1787 г. и е частично сниман от "Хъбъл" преди, но това е първият път, когато телескопът го е уловил в пълния му блясък в едно изображение, публикувано в сайта на телескопа.

Във вътрешността на балона е SAO 20575, звезда между 10 и 20 пъти масата на Слънцето. Нейният мощен звезден вятър от газове осигурява налягането, което раздува околния междузвезден материал във формата на балон. Но не се знае защо балонът е идеално сферичен, въпреки че звездата не е в центъра му, а в горния ляв ъгъл на снимката.

Абе имат много CG специалисти, няма две мнения всичко е компютърна анимация в тоя клип, но са оправдали харча на няколкостотин милиарда долара.