"Хъбъл" направи снимка на подобна на комета галактика

Наука ОFFNews Последна промяна на 24 януари 2017 в 10:00 3305 0

Кредит NASA/ESA/Hubble

Космическият телескоп на НАСА и ЕКА "Хъбъл" направи тази красива снимка на подобната на комета галактика-джудже NGC 4861, съобщи Sci-news.

NGC 4861 се намира в съзвездието Ловджийски кучета на разстояние от около 22,8 милиона светлинни години от Земята.

Открита е на 1 май, 1785 г., от английския астроном Уилям Хершел.

Астрономите все още не са уверени как да се класифицират NGC 4861. Нейните физични свойства показват, че е спирална галактика, външния й вид прилича повече на комета с плътна, ярка "глава" и проточена дълга "опашка" - особеност, по-характерна за неправилна галактика джудже.

Подобни малки и разхвърляни галактики като NGC 4861 осигуряват на учените интересни възможности за изследване.

Галактиките джуджета имат по-ниска гравитация, в резултат на това е много по-лесно през такава малка галактика да преминават потоци от бързи заредени частици, известни като галактически ветрове.

Тези галактически ветрове могат да се захранват от продължаващия процес на формиране на звезди, което включва огромни количества енергия. Новите звезди се раждат в "главата" на NGC 4861 и произвеждат мощни потоци от частици с висока скорост, които формират галактическите ветрове, простиращи се до "опашката" на галактиката.