29 октомври 2020

Хъбъл показа сливане на две галактики

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 21 март 2017 в 09:52 36810
източник: NASA/ESA

Космическият телескоп Хъбъл показа кадри от сливане на две галактики, случило се на приблизително 60 милиона светлинни години от Земята.

На снимката вдясно, по-разсеяната и разпокъсана галактика, е NGC 3447B. По-малката група горе вляво е известна като NGC 3447A (двете едновременно често биват наричани за по-просто само NGC 3447). Те са открити на 18 март 1836 г. от британския астроном Джон Хършъл (John Herschel). Намират се на около 60 милиона светлинни години в посока съзвездието Лъв.

Астрономите знаят, че NGC 3447 включва две взаимодействащи си галактики, но не са сигурни как са изглеждали преди да започнат да се разкъсват една друга. Двете са разположени толкова близо една до друга, че си влияят силно и се изкривяват от гравитационните сили помежду им, което кара галактиките да се извиват в необичайни и уникални форми.

Кадърът е съставен от отделни експозиции, заснети от Wide Field Camera 3 (WFC3) на телескопа Хъбъл.