Хъбъл показа зрелищно полярно сияние на Юпитер (видео)

Наука ОFFNews Последна промяна на 02 юли 2016 в 07:45 11664 0

Кредит NASA / ESA

Едно оптично изображение на Юпитер, направено от Хъбъл през март 2014 г. и последните наблюдения на полярно сияние на газовата планета.

С помощта на космическия телескоп Хъбъл на ESA/NASA астрономите наблюдават впечатляващата картина на полярни сияния на Юпитер, показана на сайта на телескопа.

Наблюденията на Хъбъл (Hubble) скоро ще бъдат подкрепени от космически кораб на НАСА Джуно (Juno), който е на път към Юпитер и ще го достигне на 4 юли.

Aurora Borealis или полярните сияния на Юпитер са около сто пъти по-мощни по енергията си от сиянията на Земята. Тук, на Земята, полярните сияния зависят от частиците, идващи от Слънцето, които попадат на планетата ни. Юпитер има допълнителен източник на сияния, а именно луната Йо и собствената му йоносфера.

"Тези сияния са много драматични и са сред най-активните, които някога съм виждал" , споделя Джонатан Никълс (Jonathan Nichols) от Университета в Лестър, Великобритания, главен изследовател на проучването. "Изглежда като че ли Юпитер е устроил празнично посрещане с фойерверки на предстоящото пристигането на Juno."

Тази програма за наблюдение идеално съвпадна с момента, когато космическият кораб Juno на НАСА е в слънчевия вятър близо до Юпитер и ще влезе в орбитата на планетата на 4 юли 2016 г. Докато Хъбъл наблюдава и измерва полярното сияние на Юпитер, Juno измерва свойствата на слънчевия вятър.

Видео на зрелищните картини на сияния на Юпитер, включително Timelapse.