10 декември 2018
  •  Говорят медиците

Химици направиха грипния вирус видим

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 09 май 2017 в 10:0035690
Снимка: Wikimedia Commons

Изследователи от Университета на Нотр Дам намериха начин да изградят багрилни молекули така, че да се свързват със специфични ензими на вирусите и по този начин лесно да се откриват.

Работата им е описана в Journal of the American Chemical Society.

В изследването учените използват образци, които имитират инфектираната тъкан на пациент, в която те вназят отделяните от вирусите ензими. Образците флуоресцират с червена светлина, ако са заразени и в синьо, ако няма следи от вируса. Вирусът флуоресцира под светлината на лампа или лазерна показалка.

"Златен стандарт за диагностика на грипа е отглеждането на вирусни култури, но това отнема няколко дни. Като се фокусираме върху ензима на вируса и да се научим да го намираме в образеца, ще можем бързо да диагностицираме вирусната инфекция у пациенти. А това ще подобри лечението и ще намали предписването на антивирусни лекарства", - заяви Брадли Смит (Bradley Smith), един от авторите на статията, изследовател от Катедрата по химия и биохимия в Университета на Нотр Дам.

Авторите се надяват, че откритието им ще помогне за развитието на антивирусни препарати, а действието на лекарството ще може да се наблюдава с невъоръжено око.

10 декември 2018 в 10:454004