26 септември 2017
  •  Говорят медиците

Химици откриха рецептата на халюциногенните гъби

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 17 август 2017 в 13:4231421
Снимка: Pinterest

Учени намериха най-сетне "рецептата" за приготвянето на псилоцибин - психеделичната съставка на халюциногенните гъби. Те изясниха кои са съединенията, които отговарят за техния известен "магичен" ефект, съобщи Chemical & Engineering News.

Новото проучване, публикувано в Angewandte Chemie, което разгадава биосинтеза на психоактивното вещество псилоцибин, може да проправи пътя за по-евтино, масово производството за научни и фармацевтични изследвания.

"Живите същества произвеждат молекули чрез поредица химически реакции, както производителите на автомобили правят автомобили на поточните си линии. Ензимите действат като работници или роботи, ускорявайки реакциите като помагат да се сглобят парченцата заедно. Всъщност изработването на псилоцибин изискваше картографиране на биологичната фабрика" - пише Gizmodo.

Новото изследване посочва четири ключови ензима, участващи в биосинтезата на псилоцибин. Учените от Университета Фридрих Шилер в Йена, Германия определят това чрез секвениране на геномите на два вида психеделични гъби, Psilocybe cubensis и Psilocybe cyanescens.

Има много видове "магически гъби" от рода Psilocybe (и над десетина други родове), които произвеждат естествено псилоцибин, психоактивното вещество, което причинява известни психеделични ефекти при поглъщане. Наистина е странно, че учените не са напреднали със знанията си за псилоцибина от 1958 г. насам, когато е бил случайно открит от швейцарския химик Алберт Хофман.

Новият анализ разкрива множеството стъпки зад ензимното производство на псилоцибин, нещо като "рецепта" на съединенията, както и гените, които кодират производството му.

Този процес включва новооткрит ензим, който премахва въглеродния двуокис от триптофан (декарбоксилира триптофана), ензим, който добавя хидроксилна група, ензим, който катализира фосфорилирането и ензим, който подпомага в две последователни стъпки амин метилирането. С тази "рецепта" екипът проектира реакцията в лабораторен съд, използвайки три от ензимите за получаване на псилоцибин от 4-хидрокси-L-триптофан.

Умен