Хокинг, Зукърбърг и Милнер влагат 100 млн в търсене на извънземен живот (видео)

Наука ОFFNews Последна промяна на 24 септември 2016 в 09:00 13200 0

Милнер, Хокинг, Зукърбърг.

Съоснователят и главен изпълнителен директор на Facebook Марк Зукърбър, руският предприемач Юрий Милнер и физикът Стивън Хокинг разкриха плановете си да финансират с 100 млн долара търсенето на извънземен живот на близки, подобни на Земята планети, съобщи MailOnline.

Амбициозният проект се нарича Breakthrough Listen. Той има за цел, използвайки най-мощните телескопи в света, да улови сигнали от извънземен разум.

Миналия месец астрономите намериха ясни доказателства, че най-близката звезда до нас Проксима Кентавър е "слънце" на друга подобна на Земята планета. Официалното й име е Proxima b, скална планета, на която се смята, че има подходящи условия за живот и е само на 4 светлинни години от Земята.

"Това стана само няколко месеца след като Стивън Хокинг и аз, с подкрепата на Марк Зукърбър, публикува проекта ни Breakthrough Starshot, който има за цел да изстреля малък космически кораб до Алфа Кентавър в рамките на едно поколение," - заяви Милнър. "Тогава ние се надявахме, че има планета в системата Кентавър, но не знаехме със сигурност. Сега имаме определена цел. Това прави мисията ни по-конкретна".

Досега са открити хиляди екзопланети, но за разлика от тях, казват учените, Proxima b е в рамките на нашите възможности. Сега 4 светлинни години е дълго разстояние - повече от 40 трилиона километра - но бъдещите поколения с един супербърз космически кораб ще могат евентуално да стигнат до планетата в рамките на следващите няколко десетилетия.

А в далечното бъдеще планетата може дори да бъде колонизирана от космически туристи от Земята.

Млечният път (концепция на художник) има диаметър около 100 000 светлинни години. Земята и Proxima b са само на 4 светлинни години една от друга, което ги прави галактически съседи. Учените се надяват, че може да се достигне екзопланетата през следващите няколко десетилетия.

В началото на следващия месец екипът на Breakthrough Listen ще търси радиосигнали, които се различават от естествения фонов шум с помощта на Обсерваторията Паркс в Австралия.

Обсерваторията Паркс в Австралия. Снимка: Australia Telescope National Facility.

"Трудно е да се предскаже колко време ще отнеме на търсенето, но ние знаем, че всички условия, необходими да възникне живот като на Земята, са навсякъде във Вселената," - заяви Андрю Симиън (Andrew Siemion), директор на Научноизследователския център Бъркли за търсене на извънземен разум.

Екипът се надява да избегне повторение на случая със фалшивите "извънземни" сигнали, които бяха уловени от радио телескоп РАТАН-600 в Русия, но това може да се окаже трудно.