25 август 2019
Категории
  •  Космос
  •  Физика
  •  Науки за земята
  •  Биология
  •  Медицина
  •  Говорят медиците
  •  Математика
  •  Научни дискусии
  •  Разни
FACEBOOK

Хомеопатията убива: Пациент почина от тежък алкохолен хепатит, без да е пил

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 03 юни 2019 в 14:5486770

Човек, който никога не е пил алкохол, развива тежък алкохолен хепатит заради прием на хомеопатично лекарство, съобщава ScienceAlert.

Когато 38-годишен мъж с хронично чернодробно заболяване установява, че състоянието му внезапно се влошава,  се обръща към лекарите, той ги уверява, че е абсолютен въздържател.

Лекарите напразно търсят признаци на инфекция, употреба на наркотици и дори пестициди, но не откриват нещо подобно. Симптомите на заболяването са много подобни на алкохолен хепатит.

Причината най-накрая става ясна след разговор с пациента и неговото семейство - в крайна сметка пак алкохолът е причината, но не защото пациентът е бил алкохолик.

Оказа се, че през последния месец човекът приема хомеопатични лекарства - за да се справи с високото ниво на билирубин - силно токсично за клетките на организма вещество, но което се формира в резултат на нашия метаболизъм. Обаче разтворителят в хомеопатичното лекарство е 18%-ов алкохол, който и причинява алкохолния хепатит.

По-рано лекарите свързват излишъка на билирубин у пациента със синдрома на Жилбер или жълтеница, напълно доброкачествено генетично заболяване, което по правило не се лекува. Лекарите, към които пациентът се обръща, когато здравето му се влошава, не проумяват защо му е предписано хомеопатично лекарство при такава диагноза.

Две седмици след началото на лечението пациентът заявява, че се чувства сънлив, замаян и говори нечленоразделно, сякаш е в състояние на алкохолно опиянение. Лекарят му предписва малко по-различна форма на лекарството. 

След още две седмици състоянието на пациента става още по-сериозно - очите му пожълтяват, урината потъмнява и краката му започват да се подуват. Повторните кръвни тестове показват увеличение на количеството на билирубин около десет пъти по-високо от нормалното, повишени са и други чернодробни ензими. Всички признаци показват остра форма на хепатит, обикновено свързана с честа употреба на алкохол.

Причината за заболяването става ясна, след като пациентът съобщава, че приема хомеопатично лекарство. Такива лекарства не би трябвало да съдържат никакви лекарствени съединения, но когато разтворителят е 18%-ов алкохол, пациент с хронично чернодробно заболяване може сериозно да пострада.

Въпреки че лекарите откриват причината за алкохолния хепатит, уврежданията, причинени на черния дроб на пациента, са необратими. За съжаление, само месец и 12 дни след първия прием в клиниката, пациентът развива полиорганна недостатъчност и умира.

Справка: Homeopathy-medicine induced severe alcoholic hepatitis, Cyriac Abby Philips et al., BMJ Case Reports.

Източник: A Teetotal Patient Developed Severe Alcoholic Hepatitis Thanks to Homeopathy, ScienceAlert


Препоръчани материали

Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Новини
Всички текстове и изображения публикувани в OffNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.