20 юли 2018
  •  Говорят медиците

Хората се разпространяват в Южна Америка като плевели

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 07 април 2016 в 15:0230882
Коренни жители на Бразилия. Снимка: xpatnation.com

Хората заселват Южна Америка подобно на инвазивeн вид. Те се разпространяват, заемайки и най-отдалечените части на континента и са живели на тях, докато не се изчерпат природните ресурси.

За да се доберат до Южна Америка на хората им бе необходимо немалко време, но веднъж стигнали, те се разпространяват там буквално като плевели, пише Science magazine.

В новото проучване екип американски изследователи прави анализ на 1147 археологически обекти, които според радиовъглеродното датиране са между преди 14 000 години (най-ранните известни селища в Южна Америка) и до преди 2000 години. Картографирайки местоположението на обектите, учените да установили къде и кога са живели хора на тези места.

Гъстотата на населените места  се увеличава бързо и стабилно между преди 13 000 до 9000 години.

Разпространението се забавя само преди 9000 години, но след 4000 година, започва да се ускорява отново. През този период, жителите на континента са преминали от лов и събирателство към земеделие и животновъдство.

Според специалистите, това поведение е типично за инвазивните видове, които попадайки в нова гостоприемна среда започват да се размножават бързо, докато ресурсите не се изчерпят.

Рейтинг :
07.04 2016 в 19:17 2
"Науката" на Офнюз не може вече да напише и заглавието без грешка.

Рейтинг :
07.04 2016 в 16:50 1
То и тук един вид мургави субекти се размножават инвазивно и унищожават хранещите ги абдали.