19 декември 2018

И астрофизикът Нийл Де Грас Тайсън е обвинен в сексуален тормоз

Каналите Fox и National Geographic започнаха разследване

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 03 декември 2018 в 14:3925870
Две жени обвиняват Нийл ДеГрас Тайсън за сексуален тормоз

Каналите Fox и National Geographic започнаха разследване на обвиненията за сексуален тормоз, направени срещу астрофизика и популяризатор на науката Нийл Де Грас Тайсън.

Две жени обвиняват учения, съобщава Engadget

Екипът на научно-популярната поредица "Космос", ръководена от Тайсън, заяви, че "ще разследва доказателствата, независимо от това докъде ще доведат".

Една от жените, които обвиниха учения, физикът и професор по астрономия Кайтлин Алерс (Katelyn Allers), заяви, че Тайсън я е "опипал" на срещата на Американското астрономическо дружество през 2009 г. Тя го описва като "странно поведение", а не като атака.

Снимки на "опипването" от въпросната среща. На втората снимка Тайсън разглежда татуировката на д-р Алерс (която представлява слънчевата система). Веднага след тази снимка тя казва, че е решил да 'търси Плутон' в роклята й.

Другата обвинителка, бивша асистентка на учения Ашли Уотсън (Ashley Watson), заяви, че той я е склонявал да правят секс и е правил "нежелани коментари". Тя твърди, че е напуснала работата си поради поведението на Тайсън.

През 2014 г. певицата Чиа Ахмет обвини учения, че ѝ е сипал, без да знае наркотик и я е изнасилил.

Самият учен вече отговори на тези обвинения, като заяви, че може да е смутил Алерс и Уотсън, но не е имал намерение да ги засплашва или да нарушава личното им пространство. По отношение на обвиненията на Ахмет Тайсън отбеляза, че обвиненията ѝ се основават само на факта, че тя самата не може да си спомни събитията от една нощ. Ученият обаче приветства разследването и заяви, че "доказателствата винаги са важни".

Кайтлин Алерс. Снимка: Bucknell University