И да е имало извънземни в Слънчевата система, следите са унищожени преди нас

Следи от древни извънземни цивилизации в Слънчевата система могат да съществуват само на Марс и Луната

Наука ОFFNews Последна промяна на 27 април 2017 в 13:18 9467 0

Слънчевата система, която наричаме свой дом, може някога да е била обитавана от изчезнал вид на странстващи в космоса извънземни.

Джеймс Райт (Jason T. Wright) от Държавния университет на Пенсилвания заяви, че следи от съществуването на хипотетичните извънземни цивилизации има смисъл да се търсят само на Марс или на Луната, тъй като на другите планети те трябва да са унищожени от геоложки или космически процеси.

Констатациите от изследването са публикувани в arXiv.org

Преди около 3,5 милиарда години само на три планети от Слънчевата система са можели да поддържат живот - Венера, Марс и Земята. И днес те са разположени в различни части на така наречената "обитаема зона", където водата може да съществува в течно състояние. След един милиард години Венера се е превърнала в нажежен и киселинен ад, а Марс - в безплодна и ледена пустиня.

Ако са съществували на Марс, Венера и други планети на Слънчевата система живот и цивилизации, те може да са изчезнали дълго преди да се появят хората и многоклетъчният живот на Земята. Освен това извънземните е възможно просто да са "мигрирали" на Земята и да са загинали при някой катаклизъм.

В новото изследване Райт е решил да изчисли дали може да се запазят до наши дни следи от съществуването на такива цивилизации на други планети от Слънчевата система. Останките от животни, растения и следи от цивилизации на Земята бързо изчезват поради естествени причини, корените на растенията и дейността на микробите. Поради това останките на "древни извънземни", ако те са съществували на Земята или на други планети, ще се запазят за много ограничено време.

Освен това земните скали постоянно потъват в недрата на планетата, където се разтопяват и така биха се унищожили всички възможни следи от живот и цивилизации в тях. Този процес обикновено протича за около 300-500 милиона години, което е, според учения границата за съществуването на древните следи от "извънземни" на нашата планета.

Марс и Луната в това отношение са по-подходящи за търсенето на такива следи от цивилизации - техните недра са застинали отдавна, а на повърхността на Луната или в дълбините на Червената планета биха могли да оцелеят много по задълго от 500 милиона години. От друга страна, и тук условията на живот не продължават безкрайно - на Марс артефакти на "древни извънземни" биха могли да се унищожат от вятъра или други източници на ерозия, а на Луната - от микрометеорити и космически лъчи.

Венера е най-неподходяща за такива търсения, тъй като тя се е превърнала в гигантски парник преди милиард години, а мощните вулканични изригвания би трябвало да унищожат следите на древните цивилизации, ако те са съществували въобще. Същото важи и за Европа, Енцелад, както и други спътници на гигантските планети, чиято повърхност не е стабилна.