13 ноември 2018
  •  Говорят медиците

Япония успешно стартира рентгеновия си телескоп ASTRO-H

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 17 февруари 2016 в 17:2815450
Снимка: JAXA

Японската агенция за аерокосмически изследвания (Japan Aerospace Exploration Agency - JAXA) обяви за успешното изстрелване на рентгеновата обсерватория ASTRO-H.

Информацията е публикувана на сайта на НАСА.

Изстрелването се състоя от космодрума в Кагошима на 17 февруари, 2016 в 10 часа 45 минути българско време. Космическият център "Учинура" съобщи, че слънчевите панели са се разгърнали, а състоянието на обсерваторията е нормално. След успешното стартиране на учените решили да преименуват ASTRO-H в Хитоми, което на японски означава "око".

Обсерваторията ASTRO-H е снабдена с два телескопа, които са предназначени за рентгеновия диапазон от 0.1 до 10 Kev (килоелектронволта). Огледалата на телескопа са сглобени в космическия център Годард на НАСА. Единият телескоп ще фокусира излъчването към широкоъгълна камера, а другият - на спектрометър за "меки" рентгенови лъчи (Soft X-ray Spectrometer - SXS). С SXS учените ще могат да се получат изображения с безпрецедентно висока резолюция.

Концепция на художник - Hitomi (по-рано ASTRO-H), Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA)

Изстрелването щеше да проведе на 12-ти февруари 2016, когато бе отложено заради лошото време.