11 декември 2017
  •  Говорят медиците

Японският "Kounotori 6" изпробва нова техника за отстраняване боклуци от космоса (видео)

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 28 януари 2017 в 12:1122870
Снимка: JAXA

От днес японският товарен безпилотен кораб "Kounotori 6" ще започне серия самостоятелни новаторски експерименти на Японската агенция за космически изследвания (JAXA).

Те имат за цел, използвайки магнитното поле на Земята и електровзаимодействията, да се забавят космическите отпадъци така, че да паднат на земята, безопасно изгаряйки в атмосферата, съобщи Space Flight Insider

Корабът, чието име на японски означава "бял щъркел" през декември донесе на Международната космическа станция (МКС) провизии и коледни подаръщи на астронавтите.

"Kounotori 6" вчера се разкачи  от МКС и в същия ден започна да отпуска кабела, който е с дължина около 700 метра. От JAXA се надяват кабелът да се разпростре правилно и взаимодействайки с магнитното поле на планетата да предизвика електрически заряд, предназначен да насочи околните малки космически отломки в атмосферата на Земята.

При успех JAXA има намерение да разработи и стартира около 2025 г. сателит, чиято основна цел ще е да събира по този начин космическите отпадъци, съобщава японския mainichi.jp.

Kounotori 6 ще тества метода за около една седмица, преди космическият кораб да получи команда да излезе от орбита и да потъне разрушавайки се в земната атмосфера над южната част на Тихия океан. Това засега е насрочено за 5 февруари 2017г.

Според наблюдения на Националната космическа администрация на САЩ (НАСА) в момента на орбитата около планетата ни има около половин милион частици от отломки, а близо 20 хиляди от тях са с диаметър повече от 30 см. Те представляват опасност за сателитите, космическите кораби и МКС. Космическите агенции разработват различни програми за борба с тях. Може би японският метод за почистване на отпадъците на мисията на HTV-Kounotori 6 ще се окаже едно от ефективните средства.

25 декември 2017 в 00:0010184