11 декември 2017
  •  Говорят медиците

Японският космически кораб донесе подаръци на МКС (видео)

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 14 декември 2016 в 13:1426181
Снимка: NASA TV

Автоматичният космически кораб H-II Transfer Vehicle 6 (HTV-6) на японската космическа агенция (JAXA) успешно достави на  Международната космическа станция (МКС) почти пет тона товар, съобщи NASA.

По пътя обратно HTV-6 ще вземе със себе си космически боклук, замърсяващ земната орбита.

Успешният полет на японския кораб до МКС бе предшестван от катастрофата на руския товарен кораб "Прогрес"  на 1 декември и преустановяването на полетите до МКС от компанията SpaceX във връзка с експлозията на ракетата носител Falcon 9  на стартовата площадка на 1 септември. Преди това се състоя успешен полет до станцията на кораба Cygnus на американската компания Orbital ATK през октомври.

Стартът на ракетата носител H-2B с HTV-6 Kounotori (буквално "бял щъркел") се проведе на  9 декември. Той достави на МКС вода, провизии, резервни части и коледни подаръци. В момента на станцията има трима руснаци, двама американци и един французин. Скачването бе направено на височина от 402 километра над територията на Чили.

HTV-6 ще остане стикован с МКС около пет седмици, след което ще се отдели и ще изгори в атмосферата, натоварен с боклук. По пътя към атмосферата, той ще освободи 700-метров кабел, който взаимодействайки с магнитното поле на планетата ще предизвика електрически заряд, предназначен да насочи околните малки космически отломки в атмосферата на Земята.

Според наблюдения на Националната космическа администрация на САЩ (НАСА) в момента на орбитата около планетата ни има около половин милион частици от отломки, а близо 20 хиляди от тях са с диаметър повече от 30 см. Те представляват опасност за сателитите, космическите кораби и МКС. Космическите агенции разработват различни програми за борба с тях. Едно от средствата за почистване на отпадъците еа мисията на HTV-Kounotori 6.

Прилича на стара радиолампа.

25 декември 2017 в 00:0010184