19 октомври 2019
  •  Говорят медиците

Илон Мъск заяви, че ще стигне Марс 10 години преди НАСА

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 27 септември 2016 в 15:5353720
SpaceX, компанията на Илон Мъск, планира да изпрати безпилотен космически кораб до Марс още през 2018 г. Ако всичко върви добре, Мъск се надява първата пилотирана мисия до планетата да се осъществи през 2025 г.. Снимка: Patrick T. Fallon/Bloomberg

Днес, 27 септември, основателят на SpaceX, Илон Мъск, ще заяви пред света, че иска да колонизира Марс в едночасова реч пред Международния конгрес по астронавтика в Гуадалахара, Мексико, съобщи The Verge

Предприемачът Илон Мъск си е поставил амбициозен график за колонизирането на Марс. Той смята, че компанията му, SpaceX, ще започне първата си пилотирана мисия през 2024 г. - едно десетилетие по-рано от амбициите на НАСА.

"Това може да звучи доста лудо", заяви Мъск, когато обяви за първи път за намеренията си през април. "Но най-малко трябва да е забавно".

Мисията SpaceX се отличава от традиционните играчи в космическия отрасъл като например Lockheed Martin и Boeing. "Тя не е просто изпълнител на отбранителни договори, тя има мисия и трансформираща цел да направи човешката раса междупланетен вид", заяви Питър Диамандис (Peter Diamandis), основател на XPrize и компанията Planetary Resources, която има за цел да добива полезни изкопаеми от астероиди, предава The Guardian.

"Тук има повече голяма амбиция, отколкото просто рентабилност. Това е нещо, което традиционната космическа индустрия не може да се постигне," добави той. "Това виждане е опияняващо и силно".

SpaceX разработва технологии, като например ракети за многократна употреба и метанови двигатели, необходими за достигане на дълбокия космос. "SpaceX приема рискове и насърчава иновациите за собствена сметка далеч по-бързо, отколкото правителството някога може да се го направи", обяснява Диамандис.

Такава целеустремена инженерна мисъл е ехо от това, което беше НАСА по време на космическата надпревара, когато правителството на САЩ бе решено да изпревари руснаците на Луната. Днес правителството на САЩ стана много по-чувствително към риска, коментира Диамандис. "НАСА загуби в някои отношения".

Късно в неделя вечер, 26 септември, Мъск показа тестовете на новия мощен двигател Raptor, който може би ще осъществи амбициозната цел за полети до Марс. SpaceX проведе първия си тест с пълен капацитет на двигателя Raptor, който се очаква да бъде също толкова мощен, колкото основните двигатели, които извеждаха космическите совалки. Ако всичко върви по план, множество двигатели Raptor ще докарат първите заселници на Марс.