Имате научен въпрос? Лекторите на Ratio ще ви отговорят на 18 декември

Специалисти отговарят на въпроси и разрешават дилеми, за които само науката може да помогне

Ratio Последна промяна на 13 декември 2018 в 14:45 2741 0

Знаете ли, че белите мечки в действителност са черни? Космите, от които е съставен дебелият им кожух, не съдържат никакъв пигмент и са кухи и прозрачни. Между отделните косми има голямо количество въздух, който разсейва светлината в целия видим спектър. Затова пък кожата им отдолу е напълно черна, а прозрачните косми действат подобно на фиброоптични нишки и провеждат светлината навътре към кожата. Това помага на бялата мечка да използва с максимална ефективност слънчевата светлина, за да се затопля.

Подобни въпроси ще намерят своите отговори на 18 декември на събитието „Ratio представя: Няма глупави въпроси“. В последното събитие на Ratio за тази година темите остават изцяло в ръцете на гостите, които могат да задават своите научни въпроси на страницата на събитието във фейсбук или по време на ивента.

Имате научен въпрос, не разбирате дадено явление или имате друг тип дилема, за която само науката може да помогне? Попитайте, а лекторите на Ratio ще ви отговорят. Ето и кои са те.

Д-р Никола Кереков е биолог и специалист по имунология. Интересува се от всички сфери на биологията, физиология на човека и животните, клетъчна биология, генетика, невробиология и еволюция.Привърженик е на идеята, че човекът е много повече животно, отколкото е склонен да си признае, но вярва, че редките прояви на здрав разум у човечеството трябва силно да се окуражават – в интерес на едно по-светло бъдеще (идеалист и оптимист по природа). Той е човекът, който може да отговори например защо хората, алергични към шоколад, често могат да ядат бял шоколад или защо има повече породи кучета отколкото котки.

Петър Руевски е истински фен на физиката. Инженер по образование (и призвание) и програмист по професия, но в живота нищо техническо не му е чуждо. Неутолимо вътрешно любопитство го кара (на моменти против волята му) да вниква в дълбочина в устройството на всичко около нас - как и защо работи и на какви принципи се основава. Някога хора като него са проектирали пирамидите, строили са катапулти, стенобойни машини, кораби и сложни крепостни съоръжения, но бидейки скромен, понастоящем помага на колите да се движат плавно в гравитацията на Земята. Петър може лесно да отговори на въпроси като това колко килограма ток харчи България за една година.

Марияна Богданова завършва специалност бакалавър по Информатика. След десет години работа като програмист се обръща към физиката и през 2017 защитава магистратура по Космически изследвания с фокус върху Слънцето и моделирането на слънчева плазма. В момента е докторант по Астрономия и Астрофизика във ФзФ на СУ, а обект на изследванията ѝ са областите на звездообразуване в нашата Галактика. Извън факултета се занимава с преподаване на роботика за ученици, създаване на уеб сайтове и дизайн на градски игри. Марияна знае отговорите на въпроси, свързани с раждането, живота и смъртта на звездите.

Специалистите ще напомнят колко е важно да задаваме въпроси и да сме любопитни. А някои от любопитните гости ще спечалят и награди.

Ratio представя: Няма глупави въпроси“ ще се проведе на 18 декември от 20:00 часа в клуб „Строежа“. Събитието се организира от организацията за популярна наука Ratio. Входът е свободен, а повече за събитието можете да научите на страницата на Ratio във фейсбук: https://web.facebook.com/ratio.bg/