16 януари 2019
  •  Говорят медиците

InSight инсталира сеизмометъра си - първият подобен инструмент на Марс

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 20 декември 2018 в 11:128000
Снимка: NASA/JPL-Caltech

Космическият апарат InSight на НАСА заби сеизмометъра си на Марс.

Това е първият случай на инсталиране на такъв инструмент на повърхността на друга планета, отбелязва на официалния си сайт Американската космическа агенция.

Инструментът се намира на разстояние 1,636 метра от космическия кораб - роботизираното рамо на InSight може да бъде опънато точно до тази дължина. На новите снимки на InSight може да се види сеизмометъра, монтиран в почвата, а медното му покритие е слабо осветено при марсианския здрач.

"Инсталирането на сеизмометър е също толкова важно, колкото и кацането на InSight на Марс", заяви главният изследовател на InSight Брус Банерд (Bruce Banerdt). "Сеизмометърът е инструментът в InSight с най-висок приоритет - той е необходим, за да изпълним около три четвърти от нашите научни задачи".

Сеизмомерът, разработен от френската космическа агенция CNES, ще позволи на учените да надникнат във вътрешността на  Червената планета - инструментът ще следи нивото на сеизмичната активност на Марс и ще изследва движението на почвата. До края на януари екипът на InSight планира да инсталира температурен датчик на повърхността на Марс.

Изследователският апарат InSight достигна до повърхността на Червената планета на 26 ноември. Мисията му е планирана за 720 дни.