11 декември 2018
  •  Говорят медиците

Индия изстреля 20 спътника наведнъж в орбита на Земята

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 17 юли 2016 в 08:0029170
Снимка: Рhysics-Аstronomy

Индийската организация за космически изследвания (ISRO) изпрати 20 спътника в орбита на Земята с една ракета. Това е най-големият брой изтрелвани наведнъж спътници в историята. Предишният рекорд беше 10, пише Рhysics-Аstronomy.

Всеки един от тези малки апарати ще изпълнява своята функция, независмо един от друг.

От 20-те спътника, 17 са търговски, които ще се използват от компании с различни цели, като подобряване на получавания телевизионен сигнал или добиването на по-точни прогнози за времето.

Основният спътник обаче е Cartosat-2, използван за наблюдение на нашата планета по програмата Landsat на НАСА.

Изпращането на толкова много апарати наведнъж не е лесна задача. Спътниците, които бяха стартирани от остров Шрихарикота, трябва да бъдат наместени на орбита  на правилното разстояние един от друг, за да се гарантира, че те няма да си пречат или да се сблсъкват помежду си.

Възможно е движението им да бъде леко преориентирано, така че разстоянието между тях ще нараства, коментира К. Сиван (K. Sivan), директор на Vikram Sarabhai Space Centre.

Това е наистина голяма новина за ISRO по две причини: тя представлява двата най-големи спътникови старта в историята на агенцията, а и това показва, че много чуждестранни компании са готови да плащат на ISRO за изстрелването на сателити за техните нужди.

10 декември 2018 в 10:45