22 ноември 2019
  •  Говорят медиците

Индия изведе в орбита пет британски спътника (видео)

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 13 юли 2015 в 09:3515280
Снимка: ISRO

Индия успешно изведе на орбита пет спътника на Великобритания, заяви в петък индийската организация за космически изследвания (ISRO).

"Ракетата PSLV C28 успешно стартира пет спътника на Великобритания." - се казва в изявление на официалния профил на организацията в Twitter.

Това е най-големият по маса търговски старт на спътници в историята на подразделението на ISRO Antrix Corporation Limited - общата маса на спътниците е 1440кг. В същото време Великобритания за първи път използва индийската ракета носител.

Изстрелването се състоя в 21.58 местно време (19.28 българско време) от космодрума Сатиш Дхаван (Satish Dhawan) на остров Шрихарикота в щата Андра Прадеш. Ракетата достигна орбита 20 минути след старта.

Индийската ракета носител PSLV-C28 изведе на орбита три еднакви спътници за наблюдение на Земята DMC3, построени от британската компания Surrey Satellite Technology Limited (SSTL), всеки от които тежи 447кг.

Освен това трите DMC3, на борда на ракетата е и 91-килограмов демонстрационен микроспътник за наблюдение на Земята CBNT-1 и 7-килограмов експериментален демонстрационен наносателит De-orbitSail, разработен от космическия център към Университета на Съри в Обединеното кралство.