19 декември 2018
  •  Говорят медиците

Индия стартира първия си космически кораб за многократна употреба (видео)

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 23 май 2016 в 14:5830520
Снимка: ISRO

Индия успешно стартира първата си ракета за многократна употреба, съобщи NDtv.

Така тази страна се присъедини в надпреварата за космически апарати за многократна употреба, които ще направят доставките в космоса по-лесни и по-евтини.

Крилатата совалка стартира на върха на ракетата от космодрума Шрихарикота около 10:30 GMT днес, 23 май, 2016. Това събитие бе широко отразено от местните телевизионни станции.

Ето видеото от изстрелването.

Индийската организация за космически изследвания (ISRO) успешно стартира първата тестова "Made in India" космическа совалка.

Изстрелята совалка е с големина от 1:6 спямо окончателния модел. По задание тя трябва да достигне височина от около 70 км от земята и след това да започне контролирано падане към Бенгалския залив след 10 минути след старта,където ще се приземи на виртуална писта на около 500 километра от брега.

Совалката се нарича RLV-TD (Re-usable launch vehicle - Technology demonstration - ракета за многократна употреба - технологичен демонстратор).

Индийската организация за космически изследвания (ISRO) е известна с ниската си цена за разработка и създаване на космически технологии. Тя успя да разработи и изгради RLV -TD само $ 14 милиона.

За създаването и изпращането на космически апарат за изучаване на атмосферата на Марс, наречен Mangalyaan, на Индия бяха нужни само 73 милиона долара (мисията на НАСА Maven струваше 671 млн долара). Това е най-евтината междупланетна мисия за всички времена.

Пуснатата днес совалка няма да се използва повторно. След като кацне на виртуална писта в Бенгалския залив, ще бъде използвана за анализ на евентуални грешки за по-нататъшното развитие на технологията. Окончателната версия на RLV-TD се очаква да бъде готова след 10 до 15 години.