08 декември 2019
  •  Говорят медиците

Индия тества прототип на ракета за многократна употреба

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 05 март 2015 в 12:2326570
GSLV Mark-III Снимка: ISRO

Индийската организация за космически изследвания (ISRO) реши до края на 2015 г. да тества ракета за многократна употреба по собствен проект.

Изстрелването й се планира да стане от космодрума на остров Шрихарикота, близо до космическия център "Сатиш Дхаван" в южната част на щата Андра Прадеш.

"Прототипът с маса 1,5 тона ще бъде издигнат на височина от 70 км с помощта на криогенен ускорител, разработен от индийски специалисти да достигне максимална скорост от 5 маха (пет пъти скоростта на звука)," - заявиха от Индийската организация за космически изследвания.

По време на изпитанията, както се съобщава, ще бъде тествана системите за топлинна защита, управление, авионика и аеродинамичните характеристики на ракетата. Конкретни дати и разходите по работата за създаване на новата ракета засега не се оповестяват от Индийската организация за космически изследвания.

Последния път космодрумът Индия е използван на 18.12.2014. Тогава е изстреляна нова индийска ракета GSLV собствено производство, проектирана да извежда полезен товар до 4 тона на геостационарна орбита. Ракетата изведе в орбита прототип на спускаем апарат на пилотиран космически кораб. Апаратът с тегло от около 3,5 тона успешно мина тестовете, отдели се от носителя и след маневри в орбита се спусна в Бенгалския залив.

Индийската космическа програма включва създаването на пилотиран космически кораб и пилотирани мисии до околоземна орбита. Освен това, Индия има планове за разширяване на услугите за комерсиални стартове на чуждестранни апарати. По този начин, ракетите от серията PSLV са извели в космоса 40 чуждестранни сателити.