07 декември 2019
  •  Говорят медиците

Индийската мисия Чандраян-2 се отправи към Луната (видео)

Индия ще се опита да стане четвъртата страна след Русия, САЩ и Китай, която ще приземи апарат на Луната

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 22 юли 2019 в 13:1217440
Чандраян-2 преди излитане. Кредит: ISRO

Пред погледите на хиляди днес в 12:13 българско време (09:13 GMT) излетя Чандраян-2 от космическия център Сатиш Дхаван в Шрихарикота, след едноседмично отлагане поради технически проблем.

Миналия понеделник мисията бе прекъсната 56 минути преди излитането.

Целта на Чандраян-2 (Chandrayaan-2) е да стане първата мисия, която ще извърши кацане на повърхността в района на лунния южен полюс, където ще събере важна информация за състава на лунната почва.

Това ще бъде първото кацане на Луната на Индия - постижение, постигнато досега само от Русия, САЩ и Китай.

Вградените камери заснеха двата ракетни ускорителя на GSLV Mk.3, изхвърлени около 2 минути след излитането. Кредит: ISRO

Преди минути SpaceFlightNow потвърди, че първият индийски лунен спътник е пристигнал в орбита след успешния старт на най-мощната ракета на Индия.

Индийската организация за космически изследвания (ISRO) съобщава, че горната степен на ракетата носител GSLV Mk.3 е изгоряла до изчерпване на криогенното гориво, което води до по-висока от очакваната орбита за Чандраян-2. Това ще спести гориво за космическия кораб по време на пътуването му до Луната.

Мисията Чандраян-2 се състои от три части:

1. Орбитален апарат, който ще обикаля около 100 километра над повърхността на Луната и ще поддържа комуникация със Земята.
2. Лунен спускаем модул на име Викрам.
3. Луноход, наречен Пражан (Мъдрост). Този роувър ще изследва химическия състав на лунната повърхност и водата на Луната.

Първите радиосигнали от Chandrayaan 2 са получени в индийския Център за контрол на полетите в 12:33 бъгарско време.

Ако всичко върви по план, Викрам и Пражан ще бъдат първата космическа мисия, кацнала близо до Южния полюс на Луната след 48 дни или на 7 септември.